torsdag 20. juni 2013

Jacta est alea

Caesar sa visstnok dette da han år 49 f.Kr. gikk over grenseelven Rubicon for å begynne krigen mot Pompeius. Uten at jeg er altfor stødig i latin, tror jeg det betyr noe sånt som at terningen er kastet, et uttrykk for at en viktig og avgjørende beslutning er tatt.
Det kjennes rart ut å for første gang på 12 år ikke skulle starte i Styrkeprøven, som går på lørdag. Som en slags kompensasjon har jeg derfor besluttet å fremskynde "utmarsjen" med én dag, til nettopp lørdag. Det betyr om to dager. Og pakkedag i morgen. For vinden skal fortsatt blåse fra sør, og det passer utmerket.
Takk for alle "god-tur ønsker" og for kjempehyggelige tilbakemeldinger fra mine første planlagte overnattingssteder på turen. Jeg gleder meg (og gruer meg litt også, da..)



1 kommentar: